المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : أَدَبُ العَامِيَّة العَرَبِيَّةِ



الصفحات : 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13

  1. النصر يا ربي
  2. إنتخابات ع الموضه
  3. دموعي الوان
  4. ايه يعنى فات كام سنة
  5. يارب محتاجلك ..يسعدنى مروركم
  6. إعمار !((موشّح))
  7. هتغير
  8. شمعات الفرحة...عشرين وثنتين
  9. الرضا بالمقدر
  10. بعد العمر
  11. النصيب
  12. السر ياخوي
  13. وأيه يعني؟
  14. محاسن بيومي تستقبل نابليون 2010
  15. عتاب
  16. محاسن بيومي في صرخات العزة
  17. محاسن بيومي و(غريب الدار الفلسطيني
  18. هرجع لهم
  19. الزهيري: شعر غنائي عراقي
  20. إنتظـــــــــار
  21. يا حكومة الجيب نظيف
  22. خيبة
  23. الا تعرفي انت الجواب
  24. ماغبتيش عنى
  25. يا شهرزاد / أحمد موسى
  26. أنا ابن الحماس
  27. وين السعادة....؟؟!!
  28. محاسن بيومي والصرخة الثانية للعزة
  29. اصبر ياعراق
  30. اسأل نفسك
  31. الدخان والإدمان
  32. محاسن بيومي لما كنت صغيرة
  33. قصاقيص ورق
  34. إيه يعنى /طلعت مصطفى العواد
  35. ألفين سلامة/طلعت مصطفى العواد
  36. محاكاة صورة
  37. وداع ياصاحبى
  38. المنتخب العسكرى /طلعت مصطفى العواد
  39. آه ياشربينى
  40. البنت
  41. دمعتين في القلب لسَّه
  42. "انسوا دينكم " !
  43. ...يامصر ياحته مني...كلمات..نجوي أبو ليله
  44. حسرة الوجدان
  45. البنت 2
  46. محاسن بيومي وفتنة النقاب
  47. الهجرةطلعت مصطفى العواد
  48. الهجرة طلعت مصطفى العواد
  49. ترجل الفارس
  50. نزال والقلوب تباح
  51. البنت 3
  52. البنت4
  53. غنوة للمسافات والبكا
  54. زيدي ف حصارك !
  55. بغني لك
  56. فِ غزه..لا .. هِيّ السبب
  57. كل شي ف غزه بيشهد
  58. بص وشوف السد الواطي
  59. قال المثل مره
  60. "تلميذةٍ بك خجوله"
  61. لا ياوله
  62. محامي الوطن
  63. هات إللي ف جرابك
  64. فارس بني خيبان
  65. يا مصر اتمني ابوس راصك
  66. البنت5
  67. لو انتــــــه لطيـــــــــف
  68. ليه يا مصــــــر؟؟!
  69. شُغل الهَيّات ..!!!
  70. ايه ياخد الريح م البلاط
  71. الحَق عليكي ياغزه !!!
  72. موال لغزة
  73. ياحببتى متجرحيش
  74. عفوا سيدى الرئيس لاغتيال الوطن
  75. لا ,لا ,لا كده عيب
  76. محاسن بيومي وصرخة عزة ثالثة
  77. قصاقيص عمي طنطاوي الملفوفة
  78. زهيري في حب المصطفى
  79. فتافيت
  80. على سبيل الختام
  81. حكاية الأربع سنين
  82. رسالة إلى المعبر
  83. غنّي جباليا للنصِر
  84. وين أخبيك ؟ عرفت
  85. دمعة عينيه
  86. جمود
  87. الله عليك إلى جمعة الشوان
  88. مين قال علينا بشر
  89. وأيه يعني يفيد زعلك؟
  90. يمكن حلم ليل أو خيال
  91. نـور ونــــار
  92. محتار ليه؟
  93. رسالة قبة الصخرة وزيتون لبنان
  94. لسع جي تقول سماح
  95. اعمل ايه
  96. اول شموعي
  97. اخر نداء
  98. اخر نداء 2
  99. عيني عليكي يا بنت الريف
  100. * مجرد حلم *
  101. قِلِّة حيلة
  102. عم امين
  103. احلي صورة . عربية متوحدة
  104. لازم تموت
  105. قولولي اعمل ايه؟
  106. عربــجي
  107. بداية أرجو قبولها ..
  108. حلوة الثوانــي
  109. هاشتكيلك
  110. الي اختشو ماتوا
  111. سؤال: وحشتك ؟؟؟؟
  112. ست الحبايب
  113. اعملك من عيني حجاب
  114. ياخويا
  115. خليك ف حالك
  116. جانا الشتا
  117. أكيــد هتقدر تبتســــم !!
  118. متسيبينيش خليكي معايا
  119. انسوا الماضي
  120. ياشيخنا المؤسِّس
  121. هو هادا المصري الأصلي
  122. اعداد كتير لكن
  123. نفسي اروح
  124. ترنيمة
  125. حنان
  126. مين اللي باني الهرم
  127. مشاكل جيل ...
  128. من المؤمنين رجال
  129. ومطمن عشان وياك- شعر أحمد موسى
  130. سوبرمان
  131. ضحكة ع الماشي
  132. مستسلم
  133. الجــربــــوع
  134. وطن كسلان ... أحمد سعيد موسى
  135. ** يا ديـ ـ ـ ـرتناا **
  136. يامصر حبك وجع
  137. يعجبني فيك
  138. انتقم
  139. تَرَفقْ
  140. فضيحة سكك حديد مصر
  141. "شرع الله وسنة رسوله"
  142. الولد الصايع
  143. اتنين وستين سنه
  144. حادثة أتوبيس " لا تأخذكم بهما رأفة " !!!
  145. ليه كدا
  146. ضيّعت معنى اللغه ... أحمد سعيد موسى
  147. رباعيات الشوق
  148. احبك انتي والا بلاش
  149. قصيدة "عايزين نعيش " بالعامية المصرية
  150. محاسن بيومي والحرف يكبر الله أكبر هو حامينا
  151. محاسن بيومي في يامصر والله وحشاني
  152. محاسن بيومي ورسالة أطفال الأقصى
  153. وبختك يا عم
  154. صديد ... أحمد سعيد موسى
  155. نشيد وطني
  156. أنا رسول
  157. غنويّه لأسرى الحريّه
  158. انا الغريب
  159. صوت القدر قال مستحيل
  160. يا واد ابعد عن حارتنا
  161. ممسوك في خانة اليك
  162. عدِّي على جثتي
  163. وإيه الشعر من غيرك ؟؟ @... أحمد سعيد موسى
  164. و كان نفسي أسلملك على قلبك
  165. ..........!؟!
  166. بدون عنوان
  167. رباعيات
  168. حالم بالتلاتة
  169. قريب جـــــدااااا ....... بعيد عـنَّـــــــــا
  170. خير اللهم اجعله خير
  171. حال البلد
  172. افتكر معايا,,,,,,,,,,,,,,
  173. ...((( مـــعـــلـــقـــة ابـــوصـــريـــمـــه )))...
  174. يللي غواك المال
  175. فلاش باك ... أحمد سعيد موسى
  176. الكلام على مين,,,,,,,,,,
  177. استناني
  178. ضميرك .. ضِلك
  179. صنفرة
  180. محاسن بيومي في دوار الأمل
  181. أيها الأحباب مسابقة قصيدة الشهر وشاعر الشهر في العامي -ابشروا
  182. سرسوب شجن - أحمد موسى
  183. الديموقراطية
  184. اثبت على أرض الجدود
  185. سكران حب ... أحمد سعيد موسى
  186. موت طبيعى
  187. قصيدة بالعامية المصرية ..( كنت خايف موت عليكي ).. نبيل مصيلحي
  188. صِرَر صَدَف
  189. حبيتك من سنين
  190. أنا كنت نفسي أعيش فيك / محمد الخولي
  191. ههه..ادين...اشجب
  192. بحرك ياغزه بيبكي دم .!!!!!
  193. باحبك
  194. لجل عيونك ياغزه
  195. و داق البحر طعم الدم
  196. تحيه لهذا الرجل
  197. ربك كبير
  198. كان بوِدّي
  199. ولجل عيونك يا حبيبة
  200. قلبي وكرباح الألم
  201. الخوف ملك
  202. من عمري مايريد
  203. انتي...يا انا التاني
  204. قلبي الدهب هرميه ... أحمد سعيد موسى
  205. طَبْـ ` ` ` ش ` ` ` رَعْي ```!!!!
  206. مـن فيــن لفيــن
  207. يـــــا قـــــــدس
  208. مٍــن تكـــويـنـــــــك
  209. رحـلـــــــــــه
  210. لمحـــــة طـُهـــــــــر
  211. حـقيقـــــــه
  212. اللغـــــــــــــز
  213. °l||l° أنا بشرأنسيني يالأحزان °l||l°
  214. بذمتك منتاش مكسوف
  215. مدوناتى ((من الشعر العاميه))حلــــم معـــانــــد
  216. أخضر ياللوز البلدي
  217. ما لوم قلبك ....
  218. ۞ قسوة قلبك حرام ۞
  219. خناجر الزهور
  220. جنــونيــــات عـا قـلــــه جـــداً
  221. أصعب سهام الحرب
  222. متقولـــــيلى
  223. قمَرين وخمس نجوم
  224. الوليد
  225. لما يجيبوا ف سيرتك
  226. بدرين في التمام
  227. فن الواو مربعات للشاعر خالد حلمى الطاهر
  228. حبيبتي
  229. مش هتزعل
  230. مين يصـــــدَّق
  231. معدش هزار جالك رمضان
  232. وبتحلمي
  233. دمعة أساك
  234. مش خيار
  235. محاسن بيومي في أرض الحنان
  236. شهدنالك / الى روح ليلى محمد على
  237. فلسطين ضَيّْ ف عنينا
  238. أوراق الخريف
  239. محاسن بيومي في ليالي رمضان
  240. دقة زار .. جدّ وْ مشْ بهزار
  241. لفيت طريق رمضان
  242. ۞ ربي يا رحمن يا عظيم يا منان ۞
  243. خيال مآتة
  244. أحساس جميل
  245. مدوناتى من العاميه ((بـ هواكى مجنونـه))
  246. مدوناتى من العاميـه ((باختصــار))
  247. لحظة ضعف
  248. أول عمل شعري يُنَفَّذ بطريقة الـدراما كليب
  249. حب ولكن
  250. مدوناتى من العاميه ((وده مش جنون))