أحدث المشاركات
صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 10 من 15

الموضوع: رغم الالام

  1. #1
    قلم مشارك
    تاريخ التسجيل : Apr 2009
    الدولة : القاهرة
    العمر : 41
    المشاركات : 117
    المواضيع : 14
    الردود : 117
    المعدل اليومي : 0.03

    افتراضي رغم الالام

    رغم الالام
    رغم الجراح
    رغم الدموع
    مش هنكسر
    مش ممكن اعلن الخضوع
    وبقولهالك يا دنيا لو انتى بتعاندينى
    وعايزالى الجراح
    مهما جرحتينى مهما ظلمتينى
    مش هبكى على اللى راح
    انا اقوى من كل الالام
    هفضل لآخر عمرى صابر
    جوايا نور يطوى الظلام
    مهما يكون جبار وقادر
    لو يوم تغيب الشمس عنى
    مش هنكوى بنار الليالى
    هنزل فى بحرك مش هخاف
    لو حتى شفت موجه عالى
    عرفت من ظلم السنين
    ازاى ما اكسرش القلوع
    واعيش بنور قلبى الحزين
    لو انطفت كل الشموع
    خلاص بطلت اتألم
    لما الدموع بتكوينى
    لأنى قدرت اتعلم
    أزاى اشيلها من عينى
    بير الدموع اللى اتحفر
    خلاص بسده بإيدى
    رحلة جراحى من القدر
    قوت حياتى اللى جاية

  2. #2
    الصورة الرمزية الطنطاوي الحسيني شاعر
    في رحمة الله

    تاريخ التسجيل : Jun 2007
    المشاركات : 10,901
    المواضيع : 538
    الردود : 10901
    المعدل اليومي : 2.28

    افتراضي

    عرفت من ظلم السنينازاى ما اكسرش القلوعواعيش بنور قلبى الحزينلو انطفت كل الشموعخلاص بطلت اتألملما الدموع بتكوينىلأنى قدرت اتعلمأزاى اشيلها من عينىأخي المبدع الشرقاوي قصيدة للصمود والتحديو يا سلام على نور قلبك يغزو كل الظلامتحياتي للإبداع والهمة العاليةالقصيدة للتثبيت ثلاثا لروعة الموضوع والتحديبها صور رائعة وصور لا بأس بهاتقديري لك ونتمنى المزيد

  3. #3
    الصورة الرمزية آمال المصري عضو الإدارة العليا
    أمينة سر الإدارة
    أديبة

    تاريخ التسجيل : Jul 2008
    الدولة : Egypt
    المشاركات : 23,643
    المواضيع : 386
    الردود : 23643
    المعدل اليومي : 5.40

    افتراضي

    تحدي وتحفز على الصمود والمقاومة
    وعملا بالمثل القائل : ( الضربة اللي ماتكسرك ... تقويك )
    جميلة جدا استوقفتني عند صورها البديعة
    حتما سأقرأ لك المزيد إن شاء الله
    تقديري الكبير
    نقره لتكبير أو تصغير الصورة ونقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلة بحجمها الطبيعي

  4. #4
    شاعرة
    تاريخ التسجيل : Jan 2010
    الدولة : على أرض العروبة
    المشاركات : 34,923
    المواضيع : 293
    الردود : 34923
    المعدل اليومي : 9.13

    افتراضي

    مش هنكسر
    مش ممكن أعلن الخضوع
    مش هبكي على اللي راح
    مش هنكوى بنار الليالى
    خلاص بطلت اتألم

    دفعة تحديات تستحق تحية وإكبارا
    ووقفة شموخ في وجه الماعب والمصائب

    قصيدة جميلة بصور مميزة قوية
    ومعان صارخة أبية

    أحسنت شاعرنا

    دمت بخير
    نقره لتكبير أو تصغير الصورة ونقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلة بحجمها الطبيعي

  5. #5

  6. #6
    الصورة الرمزية محسن البدراوى شاعر عامية
    تاريخ التسجيل : May 2011
    المشاركات : 960
    المواضيع : 81
    الردود : 960
    المعدل اليومي : 0.29

    افتراضي

    غنائيه رائعه
    واجاده فى استخدام المفردات
    تقبل تحيتى وتقديرى
    وبالتوفيق
    حاولت ان اخدع الحياه وأعيش كما تريد نفسى
    لاكن خدعتنى نفسى وعشت كما تريد الحياه

  7. #7
    الصورة الرمزية فايدة حسن أديبة
    تاريخ التسجيل : Jul 2011
    المشاركات : 2,014
    المواضيع : 115
    الردود : 2014
    المعدل اليومي : 0.61

    افتراضي

    رحلة جراحى من القدر
    قوت حياتى اللى جاية

    ما أروع أن نحول الهزيمة لصبر ثم لنصر
    بورك نبض حرفك الجبار

  8. #8
    الصورة الرمزية نادية بوغرارة شاعرة
    تاريخ التسجيل : Nov 2006
    المشاركات : 20,304
    المواضيع : 328
    الردود : 20304
    المعدل اليومي : 4.08

    افتراضي

    جعلتنا نرفع التحدي معك .

    ما أجمل ما كتبت يا أخي الشاعر الشرقاوي المصري ،

    دمت بكل خير .
    http://www.rabitat-alwaha.net/moltaqa/showthread.php?t=57594

  9. #9
    قلم مشارك
    تاريخ التسجيل : Apr 2009
    الدولة : القاهرة
    العمر : 41
    المشاركات : 117
    المواضيع : 14
    الردود : 117
    المعدل اليومي : 0.03

    افتراضي

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الطنطاوي الحسيني مشاهدة المشاركة
    عرفت من ظلم السنينازاى ما اكسرش القلوعواعيش بنور قلبى الحزينلو انطفت كل الشموعخلاص بطلت اتألملما الدموع بتكوينىلأنى قدرت اتعلمأزاى اشيلها من عينىأخي المبدع الشرقاوي قصيدة للصمود والتحديو يا سلام على نور قلبك يغزو كل الظلامتحياتي للإبداع والهمة العاليةالقصيدة للتثبيت ثلاثا لروعة الموضوع والتحديبها صور رائعة وصور لا بأس بهاتقديري لك ونتمنى المزيد
    حبيبى الغالى الطنطاوى الحسينى
    يا أخى كم احس براحة شديدة عندما ارى نورك الساطع
    يظهر على كلماتى ويجعل لها رونقا خاصا
    لك معزة فائقة ومكان كبير فى قلبى
    فتقبل منى اخى خالص امتنانى

  10. #10
    قلم مشارك
    تاريخ التسجيل : Apr 2009
    الدولة : القاهرة
    العمر : 41
    المشاركات : 117
    المواضيع : 14
    الردود : 117
    المعدل اليومي : 0.03

    افتراضي

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رنيم مصطفى مشاهدة المشاركة
    تحدي وتحفز على الصمود والمقاومة
    وعملا بالمثل القائل : ( الضربة اللي ماتكسرك ... تقويك )
    جميلة جدا استوقفتني عند صورها البديعة
    حتما سأقرأ لك المزيد إن شاء الله
    تقديري الكبير
    الجميل فعلا اختى الاديبة رنيم
    اننى اخذت جزء من اهتمامك فى الرد على كلماتى البسيطة
    وطبعتى حروفك الذهبية على مائى المتواضع
    لتجعليه يستمد من ذهبك ويتحول لماءا ذهبيا
    فتقبلى اختى خالص شكرى

صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة

المواضيع المتشابهه

  1. رغم آهات الهويه
    بواسطة خلود علي في المنتدى النَّثْرُ الأَدَبِيُّ
    مشاركات: 10
    آخر مشاركة: 04-01-2004, 10:41 PM
  2. هــي لي رغم رحيلها !!
    بواسطة الهجريّ في المنتدى النَّثْرُ الأَدَبِيُّ
    مشاركات: 11
    آخر مشاركة: 03-01-2004, 05:34 PM
  3. يده رغم الفراق تضم يدي .. (تصميم بكلمات بكاء الياسمين)
    بواسطة نسرين في المنتدى عُلُومٌ وَتِّقْنِيَةٌ
    مشاركات: 9
    آخر مشاركة: 19-09-2003, 09:09 AM
  4. لأنكَ شمعةٌ رَغمَ الرَمادِ
    بواسطة الاسطورة في المنتدى الشِّعْرُ الفَصِيحُ
    مشاركات: 7
    آخر مشاركة: 01-04-2003, 07:48 PM
  5. عملية بطولية رغم أنف الكثير
    بواسطة د. سمير العمري في المنتدى الحِوَارُ الإِسْلامِي
    مشاركات: 1
    آخر مشاركة: 06-03-2003, 02:12 PM